• A retro stílus

Amikor a weboldal tervezéséről és megjelenítéséről beszélünk, jól tudjuk, hogy ezek az elemek a legfontosabbak a weboldal számára. Jelenleg a retro stílus gyorsan fejlődik, legyen szó akár a weboldalról, akár más megjelenési formákról.

A retro stílus általában a régi hagyományos stílus keverését jelenti az új, frissített verzióval. Ezt a stílust a ruházat és a divat ipar látta meg 2018 elején, majd később a termékcsomagolásokban is megjelent. Most ez a retro stílus leginkább az üzleti weboldalakon látható.

Webhely frissítésnél, vagy webhely fejlesztésnél, ez is lehet egy szempont, hiszen a trendiség sokaknak bejön. A retro stílus nemcsak a webhely színeit befolyásolhatja, hanem vonzza az új közönséget és a látogatókat is.

    • Látványos hátterek

Ez egy újabb tendencia a weboldal fejlesztésében és tervezésében. A weboldal vizualizációja létfontosságú szerepet játszik abban, hogy a látogatók nagy részét vonzza, és ezt a tendenciát a legtöbb weboldalon meg lehet figyelni.

A weboldalak hatalmas színpompás hátterét az elmúlt pár hétben tapasztalhatjuk. A hátterek többnyire a termékhez kapcsolódó képek vagy videók, vagy a weboldalon kínált szolgáltatás. Ezek a hátterek fontos szerepet játszanak abban, hogy vizuálisan vonzóak és figyelmet megragadóak legyenek a weboldalak.

    • Videók és képek

A weboldal vizuális megjelenése a honlap legfontosabb eleme, hogy a legtöbb látogatót vonzza. A színes képekkel és videókkal való hatáskeltés egy időben visszaszorult (flat design), de a 2018-as év fordulópont volt ebben is

Úgy tűnik, hogy a tendencia a következő 2019-es évben is folytatódik. A termékről vagy a szolgáltatásról készült videók és képek fontos szerepet játszanak abban, hogy részletesebb tájékoztatást nyújtsanak a jövendőbeli ügyfeleknek.>

    • Minimalista gombok

A weboldalak általában túlzsúfoltak, mindenhol gombok vannak, call to action sorozatokból áll az egész. Ez egyrészt lehet hasznos, hiszen nem kell keresgélni, de jelenleg alaposan túl van tolva a gombok használata. Ha egyediek akarunk lenni, érdemesebb úgy felépíteni a megjelenést és a tartalmat is, hogy egy esztétikus szép megjelenéssel valóban értelmes tartalmat szolgáltassunk és a végső konklúzió legyen a gomb megnyomása.

    • Reszponzív elrendezés és mikro elköteleződések

A reszponzivitás már alapkövetelmény évek óta, mégis sok a régi elavult weboldal. Ezeket most már kénytelenek lesznek lecserélni a tulajdonosok. A másik a mikro elköteleződések használata. Ha a látogató bármit tesz az oldalon, legyen valami visszajelzés. Mozogjanak az ikonok, a képek, animálódjanak a gombok, legyenek hangok (bár ezeket nem mindenki és nem mindig szereti). Ezek a kis apróságok egyrészt megnövelik az oldalon eltöltött időt, másrészt növelik a látogatói elköteleződést, ami hosszútávon az értékesítést is elősegítik.