tik tok marketing

TikTok marketing tippek – így csinálják a profik!

Igen megosztó a TikTok, pedig egyre nagyobb teret hódít, folyamatosan bővül a felhasználói köre, ugyanakkor nem mehetünk el amellett sem, hogy márkaismertség növelésben hatalmas segítség. Amennyiben elhiszed, hogy már nem egyedül a tinik használják, hanem egyre több területen kiaknázhatjuk a benne rejlő lehetőségeket, tarts velünk!

A platform előnyei

Könnyű belátni, hogy a TikTok marketing révén magas fokú elköteleződés érhető el, s egyúttal közvetlenebb párbeszéd is kialakítható a rajongótáborunkkal, érdeklődőinkkel. Eleve az appot használó userek többsége közlékenyebb is, ez pedig segít áthidalni a szakadékot a brandek és a vásárlók között. 

Amennyiben bizonytalan vagy annak kapcsán, hogy a vállalkozásod számára tartogathat-e előnyöket, a 7Blog TikTok marketing szolgáltatása készséggel segít megadni a helyes irányt. Nem feltétlenül kell minden vállalkozásnak használnia, de nem szabad csípőből elutasítani egy ilyen szuper lehetőséget.

Aranyszabályok, amelyekre fontos figyelni

Mivel egy közvetlen, laza stílusú “környezetről” van szó, az itt jelenlévő közösség nehezen viseli a tukmálós, erősen reklámozó attitűdöt. Fontos tehát, hogy úgy reklámozz, hogy ne tűnjön annak. Néhány másodperc áll csupán rendelkezésre a figyelem megragadására, ezt jól kell kihasználni.

A következő tipp kissé furának tűnhet, de szintén szem előtt tartandó. A hitelességet az igénytelenség jelenti, vagyis nem a tökéletesen beállított fények, a profi vágás és a hibátlan megfogalmazás egyenlő a biztos sikerrel, sokkal inkább az életszerű, hétköznapinak tűnő környezetben felvett anyag válik kapósabbá. 

Ezzel persze nem azt sugalljuk, hogy légy trehány és hanyag, egy bizonyos színvonalat tartani kell, de a szupermarketben vagy a lakóparkban történő “bejelentkezés” olykor közelebb hozza az érdeklődőket, emberibbnek, átlagosnak tűnünk, s így nem érzik reklámszagúnak sem a TikTok megnyilvánulásunkat.

Persze ez függ a tartalom típusától is, azért a főzős, kicsomagolós videóknál alapvető egy optimális minőség.

Ismerd meg a platform működését!

Ahhoz, hogy valóban kiaknázhassuk a TikTok minden előnyét, nem árt alaposan megismernünk a rendszert, az algoritmust. S ami talán mindennél fontosabb, az a célközönség ismerete, beleértve a stílusukat, humorérzéküket, tempójukat, nyelvezetüket.

Eleve hatalmas különbségek fedezhetők fel egy Y és egy Z generációs felhasználó esetében. Előbbiek lassabban beszélnek, s tovább tart, mire a lényegre térnek, hajlamosabbak elnyújtani a mondanivalójukat, és a telefonjukat gondosan kitámasztják a videó idején. Viszont a Z generáció tagjai épp ellenkezőleg. Erre is figyelni kell a célcsoport függvényében, különben könnyen elpörgetik a tartalmat. 

A stílus, tempó és humor feltérképezése adott közönségnél elengedhetetlen a sikerhez, hiszen ezáltal rájuk szabottan alakíthatók ki a tartalmak. Ne feledd, ha bizonytalan vagy a TikTok marketing kapcsán, kérj segítséget egy veterán online marketing ügynökségtől!