link építés 2020

A linképítésnek még 2020-ban sem áldozott le, de egészen más jellegű technikákat kell alkalmazni, mint régen. Az alábbi listában fontosság és hasznosság szerint szedtük össze a lehetőségeket.

Ingyenes linképítési lehetőségek

  1. Katalógusok, tudakozók. Pl. a cylex tudakozó, a nyitva.hu, a holmivan.hu, az ittlakunk.hu, mind lehetőséget ad vállalkozásunk és weboldalunk bemutatására. Sokat nem fog adni, de egy kezdésnek elegendő.
  2. Google Cégem profil és a közösségi média profilok. Szintén az elsők között kell velük foglalkozni és szintén ne várjuk tőle a csodát. Minél több helyen hozzuk létre a saját profilunkat, annál jobban jelezzük a Google számára, hogy komolyan vesszük a weboldalunkat.
  3. Ismerősök ajánlásai. Ez is egy lépés lehet a megbízhatóság irányában, de nagyon körültekintően kell vele bánni. Helytelen alkalmazásával akár mindkét oldal büntetéseket kaphat.
  4. Cikkbeküldős hírportálok. Ezek is adnak némi linkerőt, de csodákat ne várjunk tőlük. Ilyen oldalak a cikkcakk.weu, a propeller és még fellelhetünk párat a neten.
  5. Szakmai fórumok, szakmai oldalakon hozzászólások. Ezeknek már lehet komoly ereje is, de a sok spam link miatt komoly munkát jelenthet megjelentetni ezeken hivatkozásokat. Ilyenek az pl. index fórumai, szakmai blogok bejegyzései.

Itt nagyjából ki is veséztük az ingyenes lehetőségeket. Ha amúgy a weboldalunkon mind a tartalom, mind az alkalmazott technológiák rendben vannak, már egészen jó helyezéseket érhetünk el. Azért arra vigyázzunk, hogy az ingyenes címke azt jelenti, igen sok munkán lesz vele. Ha mindent  tisztességesen végig csinálunk, 20-25 munkaóránk el fog menni vele és itt feltételeztük, hogy a szövegírás gördülékenyen megy, nem okoz problémát ugyanarról a témáról 10-20 helyen különbözően írni.

Fizetős linképítési lehetőségek

  1. PBN (privat blog network) hálózatokról már 1000-1500 Ft-ért kaphatunk linkeket. Ezek jellemzően régi, nem megújított domaineken létrehozott vegyes oldalak, amik abból élnek, hogy fizetett cikkeket tesznek közzé. A leggyakoribb a weboldalak DA (domain authority) szerinti rangsorolása, de ez nagyon félrevezethető lehet. Egy adott oldal DA értékét itt tudod ellenőrizni: WEBLAP ERŐSSÉG FELMÉRÉSE, DA PA CHECKER. Jellemzően a 20-as DA alatti oldalakon olcsóbban, 20-30 között közepes áron, 30 DA felet tigen borsos árakon tudjuk a linkjeinket elhelyezni. Megfelelően alkalmazva ezek a linkek is tudnak segíteni, de csodát ezektől se várjunk.
  2. Szakmai oldalakról származó PR linkek. Ha egy komoly szakmai magazinban jelenik meg egy cikk amiben ránk hivatkoznak, igen komoly erősítést jelenthet a helyezéseinkben. A gond ott kezdődik, hogy nem elég, ha mi komolynak tartjuk az oldalt, a Google szemében is komolynak kell tűnnie. Ezt hobby linképítők már nehezen tudják megállapítani, szakembereknek is komoly munka az elemzés. Ezen a ponton már mindenképpen érdemes tanácsot kérni. Az árak 5-10 e Ft-tól több 10 e Ft-ig terjednek. Itt pl. spórolni lehet azzal, ha ügynökséget bízunk meg, ugyanis ők a napi árnál olcsóbban tudnak elhelyezéseket vásárolni.
  3. Népszerű, látogatott weboldalak, hírportálok. Ilyen pl. az index.hu, az origo.hu, vagy az nlcafe.hu és társaik. Az árak itt már 100 ezres nagyságrendűek, a hatás viszont nem biztos, ugyanis nem mindegy hogy a cikk valahol az archivum legmélyén található, vagy egy adott kategória élén. Ilyen cikkeket nagyon nagy körültekintéssel válasszunk és csak akkor ha már minden más lehetőséget kimerítettünk.
  4. A google találati listáján előkelő helyen szereplő szakmai cikkből származó link. Ez a leghatásosabb és nem biztos, hogy a legdrágább. Kell hozzá egy minden szempontból kiváló szöveg (általában minimum 10.000 karakteres), profi módon seózott cikk és weboldal, linképítés magára a cikkre, egy kis bűvészkedés a közösségi médiákkal, esetleg szatelit cikkek a vonatkozó keresésekre. Ha jól van csinálva, a google top 10-ben akár két helyen is megjelenhetünk, egyrészt az általunk szponzorált cikkel, másik a saját üzleti oldalunkkal. Az árak változóak, a szöveg megírása az egyik sarok pont, erre valóban profit kel alkalmazni, aki 40-50 e Ft-ot is elkérhet. A cikk tartalmi seozása szintén lehet egy plusz költség, ha a szövegíró nem seo szakember. Ez 5-10 e Ft körüli összeg. Ezután kell a cikk elhelyezésért fizetni, ami témakörtől függően 10-50 e Ft közötti összeg lehet. MAjd meg kell építeni linkekkel a cikket, ezeke is elmegy 20 e Ft körüli összeg. Tehát a végén közel 100 e Ft-ba is kerülhet a projekt, de ez szinte biztosan megtérül.

    Amennyiben ki szeretnéd szervezni a linképítést, vagy tanácsot szeretnél kérni, nézd meg a weboldalamat: LINKÉPÍTÉS ÁRAK, LINKÉPÍTÉS CSOMAGOK