A SEO (angolul search engine optimization), a keresőoptimalizálás kifejezés rövidítése, olyan szolgáltatást takar, aminek célja egy weboldal internetes keresőprogramok találati oldalán minél előkelőbb helyen történő megjelenítése nem fizetett keresési eredményként.
A SEO eszköztára széles, két legfontosabb részterülete a minőségi tartalomkészítés és az értékes linkek építése. A szolgáltatás alapja ugyanakkor a felhasználók szokásainak megismerése: kulcsszókutatás nélkül nincs SEO. A megfelelő kulcsszavak kiválasztásában segít a SEOzseni ingyenes webalkalmazása.
A felhasználók az online kereső oldalak (keresőmotorok) valamelyikén kulcsszavakat adnak meg, amik alapján megpróbálják megtalálni az általuk vágyott információt, szolgáltatást vagy terméket. A keresőmotorok célja, hogy megjelenítse a lehető legrelevánsabb oldalakat a felhasználó számára. A SEO célja, hogy a célcsoport felhasználók által indított keresések eredményeként megjelenő találati lista tetején szerepeljen weboldalunk.
A kulcsszókutatás célja az, hogy kiismerje a célcsoportba tartozó felhasználók keresési szándékait és szokásait, összegyűjtse az általuk leggyakrabban használt kulcsszavakat. A kulcsszókutatás során feltárjuk, hogy a felhasználók számára mely kifejezések a legfontosabbak, ezen kifejezésekre milyen találatokat ad a keresőmotor, az előkelőn rangsorolt oldalak milyen tartalommal rendelkeznek. Érdemes ezután pontosítani, saját szolgáltatásunkra összpontosítva megtalálni a nem túl hosszú, elég gyakori, de kellően specifikus kulcsszavakat. A „horgászbolt” kifejezésre biztosan sokan keresnek a pecások közül, de a „horgászbolt Soroksár” vagy a „Ráckevei-Duna horgászat” valószínűleg hasznosabb a valódi célközönség elérése kapcsán, ha boltunk Soroksáron van.
A fentiekben sok program is segítségünkre lehet, amik kulcsszavakat keresnek vagy terveznek, esetleg ellenőrzik is erősségüket. Három mérőszámot érdemes figyelni, mielőtt weboldalunk keresőoptimalizálásába fognánk a kiválasztott kulcsszavakra alapozva: relevancia (tartalmi kapcsolódás a kereséshez), keresések száma (mennyien indítanak keresést adott kifejezéssel) és versenytársak (mennyien próbálnak adott kulcsszóra optimalizálni). Az ideális a nagy relevancia, magas keresések száma és kevés versenytárs.
A keresőoptimalizálás SEO ezen elemzésből kiindulva kezdi meg weblapunk átalakítását, fejlesztését, majd az eredményességet is ezen szavakra indított keresések találati oldali megjelenésében tudja mérni.