facebook betűtípusok

FACEBOOK BETŰTÍPUSOK, SZÍNKÓDOK

Sokaknak jelenthet segítséget a tervezéshez, ha tudják a megfelelő betűtípusokat és színkódokat, amiket a facebook használ. Egyaránt jól jöhet , ha egy facebook borítót (banner), profilképet, vagy hirdetést készítünk, ami nem lóg ki, a facebookon megszokott szín és formavilágból. Jól jöhet fogadó oldalak (landing page) készítésénél, esetleg webáruházak kinézetének testreszabásánál, ha elsődlegesen a facebookról akarunk vásárlókat szerezni. Más esetben pont az jöhet jól, ha el akarjuk kerülni az uniformizálást és egyedi látványvilágot szeretnénk.

FACEBOOK BETŰTÍPUSOK

Facebook
Fontok (betűtípusok) – Lucida Grande/Tahoma (Web), Helvetica/Roboto (Mobil)

A Facebook  elsősorban ezeket kedveli a szöveges felületeken:

  •  Lucida Grande (Mac) számítógép
  •  Tahoma (PC) számítógép
  •  Helvetica Neue (iOS) mobil
  •  Roboto (Android) mobil

FACEBOOK SZÍNKÓDOK

Facebook Kék

Hex: #3b5998
RGB: 59, 89, 152

Facebook Közép Kék

Hex: #6d84b4
RGB: 109, 132, 180

Facebook Világos Kék

Hex: #afbdd4
RGB: 175, 189, 212

Facebook Halvány Kék

Hex: #d8dfea
RGB: 216, 223, 234

Facebook Fehér

Hex: #ffffff
RGB: 255, 255, 255

FACEBOOK KÉPMÉRETEK

A legfrissebb facebook képméretekről itt írtam: https://brainfactory.hu/facebook-kepmeretek-2018/Facebook képméretek 2018

Profil és borító kép a Facebookon

Az oldal profilképének tulajdonságai:
  • Számítógépen 160×160 képpontos méretben, okos telefonon 128×128 képpontos méretben, hagyományos mobiltelefonon 36×36 képpontos méretben jelenik meg az oldaladon.
  • A profilképet négyzet alakúra vágjuk.
Az oldal borítóképének (banner) tulajdonságai:
  • Számítógépen 828 képpont szélességgel és 315 képpont magassággal, okos telefonon 640 képpont szélességgel és 360 képpont magassággal jelenik meg az oldaladon.
  • A borítókép hagyományos mobiltelefonon nem jelenik meg.
  • Legalább 399 képpont szélesnek és 150 képpont magasnak kell lennie.
  • Leggyorsabban sRGB JPG formátumú, 828 képpont széles és 315 képpont magas, 100 kilobájt méretnél kisebb fájlként töltődik be.
A logódat vagy szöveget is tartalmazó profilképek és borítóképek esetén PNG-fájl használatával jobb eredményt érhetsz el.

forrás: facebook

Fénykép a hírfolyamban a Facebookon

Tervezési követelmények

A vászon a hírfolyamban megjelenő hirdetési egységhez van hozzákapcsolva. A hivatkozást tartalmazó oldalbejegyzések formátumára épülő hirdetési egységek fényképet vagy videót tartalmazhatnak.
  • Képarány: 1,9:1
  • Képméret: 1200 x 628 képpont (ajánlott)
  • A kép nem tartalmazhat 20%-nál több szöveget. Megnézheted, mennyi szöveget tartalmaz a kép.
  • Szöveg: 90 karakter (ajánlott)
  • Cím: 45 karakter (ajánlott)
  • Fontos tudni, hogy a hirdetési egység vagy képet, vagy videót tartalmazhat

forrás: facebook

Ajánlások a hirdetések kialakításához

Az alábbi irányelvek segítségével úgy tudod kialakítani a hirdetést, hogy a Facebookon mindenhol jól mutasson. A javasolt képméret használata biztosítja, hogy a kép mindig jó minőségben jelenjen meg. A javasolt szöveghosszúság azt adja meg, hogy a kisebb képernyőkön hány karakternyi hirdetésszöveg jeleníthető meg.
  • Ajánlott képméret a hírfolyamban: 1200 x 900 képpont
  • Képarány a hírfolyamban: 4:3
  • Képméret a jobb oldali oszlopban: 254 x 133 képpont
  • Képarány a jobb oldali oszlopban: 1,9:1
  • Szöveg: 90 karakter (a hosszabb bejegyzések csonkán jelenhetnek meg a kisebb képernyőkön)
  • A képen minél kevesebb legyen a szöveg. Megnézheted, hogy a hirdetéshez tartozó képen található szöveg mennyisége hogyan befolyásolja a hirdetés elérését.